Més informació [ Men | Detall d'activitat

 
REC2630416   Transformem l'’escola per mantenir-la oberta (secundària)
2018-2019   Curs. Secundària en general
  
   1/7/2019 - 3/7/2019 (20 hores) de 9:00h a 14:00h
   ESC Sant Llàtzer
   c. Rubí, 16 (Tortosa) 
  
Format   Presencial
Organització   Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
  
  
  
Inscripció   15/05/2019 - 01/07/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Negroponte comentava “al segle XXI tot ha canviat menys l’escola”. En les nostres aules es fan coses que només es fa a les escoles i que mai més les tornes a veure ni a fer servir. Per altra banda, hi ha aspectes que s’han de treballar i que no tenen l’espai per fer-ho ja que l’horari no ho permet.
Formar persones preparades pel s. XXI és una obligació de l’escola actual, Dewey ens deia “si eduquem els nostres alumnes com ho fèiem ahir, els estem hipotecant el futur”.
Els centres tenen una estructura massa rígida, hereva de l’època franquista, que no hem sabut transformar. Seguim amb el mateix procés de sempre “Escoltar i callar, treballar sol i examinar-se”, fomentem l’escola productiva que tria els millors i agrupem els aprenents per la capacitats de continguts que són capaços de retenir.
Les aules estan plenes de aprenents desmotivats, que no troben el seu espai, que no tenen eines per enfrontar-se a situacions diverses (de la vida real i del propi aprenentatge) i que van al centre per obligació.
Canviar tot això no és una tasca fàcil, portem molts anys i segles, fent les coses de la mateixa manera, només hem canviat la façana, però l’estructura segueix igual, el protagonismes és el docent (ell és qui decideix el què es fa a l’aula, quan es fa, com es fa i de quina manera es fa) i els bons docents que ho volen canviar, que per sort n’hi ha molts, es veuen relegats a no poder-les dur a terme per culpa d’un sistema poc flexible..
  
Objectius   Fer visibles quines són les transformacions que s’han de dur a terme per adequar l’educació al s. XXI (metodologies, codocència, organització dels espais i horaris, recursos, activitats, projectes, així com el foment de l’autonomia i la cooperació)
  
Continguts   - L’escola que volem
- Principis
- Transformacions i com organitzar-les (rols, espais, metodologies, horaris, recursos, avaluació i comunitat)
- Les competències:
Els projectes de treball
L’autonomia
El treball cooperatiu
L’avaluació formadora
Paper dels continguts
Eines d’avaluació formadora i
formativa
  
Observacions   Matrícula socis 20€, no socis 40€
  
Formador/a   Josep Maria Esteve Gibert
  
Avaluació   Reflexionar sobre el vídeo “most likely to succeed” mitjançant un espai telemàtic per tal de fer les aportacions necessàries.
80% assistència.
  
Requisits de  certificació   80% d'assistència al curs.
Presentació de totes les tasques
de manera satisfactòria, seguint tos els passos establerts.

En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
  
E-mail   mrp.terresebre@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 22/05/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).